Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
Gamereactor Danmark
previews
Dynasty Warriors 9

Dynasty Warriors 9 - Indtryk fra Tokyo Game Show 2017

De kinesiske krigsherrer er igen blevet uvenner og krydser klinger i det mest ambitiøse kapitel i serien til dato!

Når spillere verden over diskuterer de mest velkendte og historisk etablerede serier er der få, som fortjener en plads mere i denne kategori end Dynasty Warriors. I seriens omkring tyve år på bagen har Koei Tecmo aldrig efterladt en Sony-konsol uden mindst et nyt kapitel, og selvom Dynasty Warriors aldrig var blandt de helt store kanoner i Europa og vesten, er historien anderledes i østen, hvorfor Tokyo Game Show dedikerede en stor andel af messegulvet til udspil nummer 9.

Med stærke spin-off titler i velkendte serier som Dragon Quest og The Legend of Zelda's Hyrule Warriors, vender Omega Force og Koei Tecmo snuden hjemad og leverer hvad der kan anses som den mest ambitiøse titel til dato. Efter at have haft en længere dialog med spillets diverse udviklere blev det nemlig afsløret, at spillet ikke alene vil tage serien ind i open world-territorie, men også være baseret på reelle topografiske kort leveret af NASA.

Dynasty Warriors 9
Dynasty Warriors 9

Og den åbne verden spiller en stor rolle i ambitionsniveauet bag Dynasty Warriors 9. I løbet af de omkring 30 minutter vi fik hænderne på produktet gav Koei Tecmo os lov til at boltre os som vi ville i det enorme Kina. Den første halvdel blev brugt på at klare demoens mission, hvorfor den anden blev dedikeret til at rejse så langt væk som muligt inden tiden løb ud.

Inden demoen gik i gang skulle vi vælge imellem en række karakterer med forskellige færdigheder og våben. Her faldt valget på en mand med en kæmpe pisk, hvorefter vi blev smidt hovedkulds ind i angrebet på et slot i den kinesiske ødemark. Missionen var simpel: Hjælp din hær til sejr og indtag slottet.

Her blev vi præsenteret for to forskellige tilgange, da vi enten kunne kæmpe side om side med hæren og vinde ved hjælp af at fuldstændig udslette fjenden, eller prøve på en mere snigfuld manér. I modsætning til tidligere kapitler kan spilleren i denne omgang benytte sig af en krog, som anvendes til at skalere høje facader. For at gøre arbejdet lettere valgte vi derfor mulighed to, hvorfor vi i løbet af kort tid fjernede alle bueskytterne fra deres respektive poster og forsøgte alene at dræbe alle fjenderne indefra i klassisk "one-man-army"-stil.

Dynasty Warriors 9
Dynasty Warriors 9

I de episke kampes hede øjeblikke har spilleren en god portion diverse angreb til rådighed, som aktiveres ved hjælp af at trykke på R2 og skifte imellem de forskellige D-pad knapper. Selvom Koei Tecmo-folkene ville slå fast, at Dynasty Warriors 9 ikke indeholder magi eller overnaturlige kræfter, formåede vi alligevel at igangsætte jordskælv og bruge metafysiske vindkræfter. Det var svært ikke at føle sig lidt for mægtig, da fjenderne ikke rigtig tilbød noget i nærheden af en udfording. Flot så det dog ud.

I kølvandet på slottets erobring sluttede den første del af demoen. I den anden omgang valgte vi en ny karakter som i stedet for en pisk, benyttede sig af to kæmpe sværd. I modsætning til den tidligere karakter føltes han mindre som en gud og i stedet mere "realistisk" at styre. Vi fik hurtigt prøvet de nye kræfter af og kaldte derefter på vores hest og red ud i horisonten. Udviklerne forklarede ikke den præcise størrelse af deres fiktive Kina, men det føltes gigantisk. En enorm achilleshæl viste sig dog hurtigt at være, hvad som kun kan beskrives som en af de dårligste draw distances i mands minde. Træer dukkede frem ud af det blå, detaljer i naturen var først tydelige indenfor et par meter og skærmen glitchede ofte.

Trods dette er Koei Tecmo og Omega Force's Kina mildest talt enorm og føles på intet tidspunkt tom. Det ene øjeblik red vi forbi et igangværende slag imellem to fremmede hære og det andet blev vi angrebet af en ulveflok på toppen af et bjerg. I forhold til indhold og størrelse formår Dynasty Warriors derfor at afbillede et krigshærget Kina fyldt med liv og små detaljer.
Demoen bød dog ikke på en eneste bid historie, hvorfor den stadigvæk forbliver mere eller mindre mysteriøs.

Dynasty Warriors 9

Dynasty Warriors 9 formåede i vores korte hands-on oplevelse at skærpe vores nysgerrighed, da store ambitioner uden tvivl er til stede. Formår Koei Tecmo og Omega Force ikke at fikse den ringe draw-distance ser det dog sort ud for spillets fremtid. Vi forbliver positive.

Dynasty Warriors 9
Dynasty Warriors 9
Dynasty Warriors 9