Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
Gamereactor Danmark
previews
Middle-earth: Shadow of War

Vi har kæmpet imod en Balrog i Middle-earth: Shadow of War

Vi har fortalt om spillets online-del, og her i anden del handler det om kampen imod en Balrog og Shadow Wars!


I starten af måneden bragte vi jer et nogle indtryk af Middle-Earth: Shadow of War og de nyeste online-muligheder. Nu er tiden kommet til anden del, som fokuserer på historiedelen og de spritnye Shadow Wars. De fleste trailere har allerede vist småbidder fra historien, men den er stadigvæk omtåget af en masse mystik, og den vil vi forsøge at afklare her.

Desværre blev størstedelen af mystikken ikke afdækket af den del af historien jeg fik lov til at prøve, men den formåede i stedet at forstærke min nysgerrighed på både godt og ondt. Omkring halvvejs inde i spillet skal Talion bekæmpe en Balrog, du ved, den sagnomspundne ondskab heltene støder på i Morias dyb, og selvom det lyder spændende at følge i Gandalfs fodspor formåede denne del ikke at levere ordentligt. Inden kampen begyndte fik jeg en snak med Creative Director Michael de Plater om hans absolutte favorit del af Middle-Earth: Shadow of War. Som forventet fokuserede de Plater på Nemesis-systemet, og hvordan de havde forbedret adskillige aspekter som skabte et hav af narrative variabler og en levende verden.

Middle-earth: Shadow of War
Middle-earth: Shadow of WarMiddle-earth: Shadow of WarMiddle-earth: Shadow of War

Efter den korte udveksling begyndte kampen med den massive Balrog. Alle fans af den originale trilogi husker mødet med det dæmoniske væsen i Morias døde haller, som værende blandt de bedste i trilogien. Og netop grundet disse fantastiske minder var mine forventninger til dette helt i skyerne. Kunne Monolith fange denne episke sekvens i spilform?

Efter at have spillet skal det desværre konstateres, at dette var det absolut værste element som jeg oplevede i selskab med Talion og hans trofaste elverfølgesvend. Selvom den visuelle side var fantastisk og holdet virkelig havde formået at genskabe væsenet i sin pureste form, var dette møde med Midgårds dødeligste væsen kedeligt og ensformigt. Talions kamp mindende mere om en klassisk platformboss fra 90'erne end en stor frygtindgydende fjende. Med åbenlyse lysende områder og et let gennemskueligt mønster var kampen ovre inden den var begyndt. Halvvejs inde i kampen kom der derudover et kæmpe magisk væsen som hjalp Talion, men desværre gjorde dette kun at kampen forvandledes til en kedelig affære med "buttonmashing" en masse. Her har Monolith et kæmpe arbejde foran sig, hvis den skal være ændret inden den endelige udgivelse.

Middle-earth: Shadow of War
Middle-earth: Shadow of WarMiddle-earth: Shadow of War