Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
Gamereactor Danmark
previews
Middle-earth: Shadow of War

Middle-earth: Shadow of War - Conquest og Vendetta

For nylig besøgte vi Monolith for at lære mere om Middle-earth: Shadow of War. Herunder kan du læse om Conquest og Vendetta.


Tilbage i marts måned fik jeg den udsøgte ære at besøge Warner Bros. i London for at være en del af den internationale afsløring af Middle-earth: Shadow of War. Det var en rejse fyldt med store forventninger og endnu større spørgsmål til hvordan de ville formå at følge op på Gamereactors Game of the Year anno 2014. Under denne præsentation fik jeg et indblik i de nye strukturer, mekanikker0 og vigtigst af alt hvordan Nemesis-systemet ville påvirke dem.

Nu var tiden inde til min anden runde med Talion og hans morderiske eskapader i Saurons land. London er skiftet ud med kaffekongen og grunge-opfinderen, Seattle, og denne gang er der langt mere fra spillet til rådighed. Mit besøg var delt i flere forskellige etaper, hvorfra dette preview vil være første runde. Senere i August vil den anden del blive udgivet. Det første som jeg fik lov at prøve var online-delen, som Monolith beskrev som langt mere dybdegående og omfattende end man skulle tro. Til at teste denne del fik alle journalisterne rigeligt med tid, hvilket tillod os at prøve alle de forskellige aspekter og flere forskellige runder. De to modes til rådighed var Online Conquest og Vendetta.

I sin essens er Online Conquest, som navnet så smukt antyder, bare en online-version af Conquest, som vi også så det tilbage ved annonceringen - Talion har en hær af orker og trolde som får forskellige roller og færdigheder, hvorefter de efterfølgende hjælper dig med at indtage fjendens fort. Mekanikkerne, dine opgaver, planlægning med videre er identiske med singleplayer-delen. Den største forskel gemmer sig i muligheden for at hoppe ind i en anden spillers Conquest og prøve sig frem med deres hær og færdigheder. Dette lader også andre versioner af Talion få et indblik i en anden spillers Nemesis-forhold.

Middle-earth: Shadow of War
Middle-earth: Shadow of WarMiddle-earth: Shadow of War

Og netop angående Nemesis-forholdet på tværs af spillere fortalte Creative Director Michael de Plater, at han ønskede hver eneste gennemspilning af Middle-earth: Shadow of War skal være unik og skræddersyet til den enkelte spillers bedrifter og forhold til omverdenen. Her indrømmede de Plater også, at han ingen anelse havde om hvor mange narrative variabler spillet har og at han stadig blev overrasket over flere elementer. Online Conquest lader dig derfor dele dine forhold og oplevelser med andre spillere, hvilket lyder som en yderst interessant oplevelse. Nemesis-systemet gør det også svært at for alvor demonstrere overfor deltagere ved preview-arrangementer, hvordan disse variabler former den enkelte spillers rejse gennem Mordor, da det kræver at man spiller det fra start til slut, hvis man virkelig skal opleve det.

Online Conquest er delt ind i forskellige sværhedsgrader, som baserer sig på den enkelte spillers niveau. Det skal dog noteres, at du stadig kan være i et virkelig lavt niveau, og prøve de sværeste udfordringer alligevel. Ydermere, ved at klare disse Conquest-baner stiger du i rang og omdømme i den sociale stratosfære. Under disse missioner/udfordringer var der især nogle nye egenskaber, som gjorde en stor forskel.

Middle-earth: Shadow of War
Middle-earth: Shadow of WarMiddle-earth: Shadow of War