Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands /
Gamereactor
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
Gamereactor Danmark
previews
Life is Strange: Before the Storm

Life is Strange: Before the Storm

Vi tog forbi Square Enix og fik en gennemgang af det næste kapitel fra Life is Strange-universet


Under årets E3 blev vi præsenteret for de første glimt af en prequel til Max's tidsrejsende eventyr I Seattle. Fokus er i denne omgang skiftet til vennen Chloe og vi var derfor yderset spændte på, ikke mindst hvordan spillet ville være med en ny hovedperson men også fraværet af tidsrejser. Det som vi fik lov til at prøve fokuserede hovedsageligt på udforskningen af spillets verden og interaktion med de forskellige objekter rundt omkring.

"Vi har bygget på det første spils fundamentale mekanikker" fortæller Chris Floyd fra Deck Nine og fortsætter "At udforske spillets verden, observere, høre Chloes tanker og hendes følelser overfor andre mennesker spiller en stor rolle. Vi har brugt ekstra tid på at videreudvikle, hvordan du overvejer dine valg og deres indflydelse på verdenen omkring dig."

Selvom vi ikke fik et indblik i de réelle konsekvener ud fra vores korte gameplay-demo, fik vi dog spurgt Floyd omkring genspilningsværdien af spillet. "At gå spillet igennem X-antal gange vil variere betydeligt - vi har nogle kraftige valg med store konsekvenser, hvilket vi mener giver god grund til at opleve spillet flere gange. Specielt fans af det første vil sætte pris på dette."

Life is Strange: Before the Storm

I løbet af vores tid sammen med Chloe stødte vi også på flere kendinge fra det første kapitel som uden tvivl vil have stor betydning for den samlede oplevelse - b.la. Frank Bowers som gav os hash efter, at vi havde anskaffet os 200 dollars ved at sælge en stjålet T-shirt. Også Rachel har været en del med i marketingsmaterialet for spillet, hvorfor hun hjalp os da vi kom I problemer ved at spilde en drink på en NPC.

Ydermere spurgte vi specifikt ind til Rachels rolle: "Vi vil åbenlyst ikke spoile for meget, men Rachel var sådan en mytologisk figur i det første spil. Alle snakkede om pigen, som var forsvundet og skabte et billede af en problemfyldt pige med mange hemmeligheder. Rachel var især vigtig i forbindelse med Chloe og fokus er især på effekten af når en person kommer ind i dit liv og forandrer alt. Det er en historie om knækkede karakterer, hvorfor det er vigtigt at vise dette aspekt sammen med deres brug for hinanden."

Life is Strange: Before the Storm

Som vi spillede mere og mere rundt med Chloe og lyttede til hendes indre dialog var det hundrede procent klart, at hun var en angstfyldt teenager. Hun er ikke lige så "f**k systemet", men er stadig rebelsk og har masser af attitude, hvorfor hun også har muligheden for at male grafitti, stjæle og snakke grimt til andre mennesker. Chloe er med andre ord en væsentlig anderledes personlighed end sin forgænger.

Life is Strange: Before the Storm